Δειτε αναλυτικα τις υπηρεσιεσ μας

TPMS (TYRE PRESSURE MONITORING SYSTEM)

Το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, το TPMS (TYRE PRESSURE MONITORING SYSTEM)*, προειδοποιεί τον οδηγό όταν η πίεση ενός ή περισσότερων ελαστικών του αυτοκινήτου είναι πολύ χαμηλή.

Αν εμφανιστεί ένα μήνυμα πίεσης ελαστικών και ανάψει προειδοποιητική λυχνία TPMS:

    1. Ελέγξτε την πίεση για το ελαστικό (ή τα ελαστικά) που επισημαίνεται, με ένα μανόμετρο ελαστικών.
    2. Φουσκώστε το ελαστικό (ή τα ελαστικά) στη σωστή πίεση σύμφωνα με την ετικέτα πιέσεων ελαστικών στην κολόνα της πόρτας οδηγού (ανάμεσα στην μπροστινή και πίσω πόρτα).
    3. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί να οδηγήσετε το αυτοκίνητο επί μερικά λεπτά με ταχύτητα μεγαλύτερη από 30 km/h για να σταματήσει να εμφανίζεται το προειδοποιητικό κείμενο. Τότε, η προειδοποιητική λυχνία TPMS σβήνει επίσης.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Το σύστημα TPMS χρησιμοποιεί μια επονομαζόμενη βαλβίδα αντισταθμισμένης πίεσης, με βάση τόσο την θερμοκρασία των ελαστικών όσο και την θερμοκρασία περιβάλλοντος. Αυτό σημαίνει ότι η πίεση των ελαστικών μπορεί να διαφέρει ελαφρά από τις συνιστώμενες πιέσεις που αναγράφονται στην ετικέτα πιέσεων ελαστικών στη κολόνα της πόρτας οδηγού (ανάμεσα στην μπροστινή και την πίσω πόρτα). Για αυτό το λόγο, μπορεί να χρειαστεί να αυξήσετε ελαφρώς την πίεση των ελαστικών για να σταματήσει να εμφανίζεται τυχόν μήνυμα χαμηλής πίεσης ελαστικών.

Για να αποφύγετε τη λανθασμένη πίεση ελαστικών, πρέπει να ελέγχετε την πίεση όταν τα ελαστικά είναι κρύα. ‘’Κρύα ελαστικά’’ σημαίνει ότι η θερμοκρασία των ελαστικών είναι ίδια με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος (περίπου 3 ώρες από την στιγμή που οδηγήθηκε το αυτοκίνητο).

Μετά από μερικά χιλιόμετρα οδήγησης, τα ελαστικά ζεσταίνονται και η πίεση τους αυξάνεται.

 

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ

Η λανθασμένη πίεση ελαστικών μπορεί να οδηγήσει σε ζημιά στα ελαστικά,  που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ο οδηγός να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Το σύστημα δεν μπορεί να επισημάνει ξαφνική ζημιά στα ελαστικά εκ των προτέρων

 

Βάσει της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας από 1 Νοεμβρίου 2014 και έπειτα, είναι υποχρεωτικό όλα τα καινούρια οχήματα να εξοπλίζονται με σύστημα παρακολούθησης της πίεσης ελαστικών. Οι Αισθητήρες Παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών (TPMS-Tire Pressure Monitoring  Sensors) βρίσκονται τοποθετημένοι στο εσωτερικό των τροχών, προσκολλημένοι στις ζάντες, στη θέση της κανονικής βαλβίδας πλήρωσης αέρα. Μετρούν διαρκώς τις τιμές της πίεσης και της θερμοκρασίας εντός του αεροθαλάμου και εκπέμπουν μέσω ραδιοκυμάτων τα δεδομένα προς τον δείκτη του συστήματος.

Υπάρχουν δύο τύποι, οι διεθνείς (universal) και αυτοί που έχουν συγκεκριμένες εφαρμογές (direct fit). Κάθε αισθητήρας σχετίζεται με έναν κωδικό αναγνώρισης ID, ώστε να προσδιορίζεται η θέση του (εμπρός ή πίσω τροχοί, δεξιά ή αριστερή πλευρά) και να αντιλαμβάνεται το σύστημα σε ποιο ελαστικό υπάρχει απόκλιση από την κανονική πίεση.

Υπάρχει μία ακόμη διαφοροποίηση στους συγκεκριμένους αισθητήρες και αφορά τον τύπο της βαλβίδας που φέρουν. Ο πρώτος τύπος βαλβίδας διαθέτει ελαστική φλάντζα (snap-in), ενώ ο δεύτερος μεταλλική (clamp-in), ειδικά για ζάντες ελαφρού κράματος (αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων).

Οι Αισθητήρες αυτοί σπάνια παρουσιάζουν δυσλειτουργίες. Τα όποια προβλήματα περιορίζονται στα παρακάτω:

  • Ελαττωματικό προϊόν
  • Φυσική φθορά, πχ. χτυπήματα στις ζάντες ή κατά την τοποθέτηση των ελαστικών
  • Εξάντληση της μπαταρίας του αισθητήρα λόγω ολοκλήρωσης του κύκλου ζωής της (σε αυτήν την περίπτωση αντικαθίσταται ολόκληρος ο αισθητήρας)
ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Στο συνεργείο μας πραγματοποιούμε επισκευή ελαστικών χρησιμοποιώντας μόνο υψηλής ποιότητας υλικών, εγκεκριμένα από τις μεγαλύτερες εταιρείες ελαστικών για σίγουρη και ασφαλή επισκευή

ΕΠΙΣΚΕΥΗ-ΙΣΙΩΜΑ-ΒΑΦΗ ΖΑΝΤΩΝ

Στο συνεργείο μας πραγματοποιούμε επισκευή και βαφή των ζαντών του αυτοκινήτου σας, προκειμένου αυτό να αποκτήσει την εμφάνιση και την απόδοση που επιθυμείτε. Χρησιμοποιούμε ειδικές και εγκεκριμένες ηλεκτροστατικές βαφές, οι οποίες εγγυώνται το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ ΤΡΟΧΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Η ευθυγράμμιση είναι ένας από τους πιο σημαντικούς ελέγχους που πραγματοποιούνται σε ένα όχημα γιατί έτσι εξασφαλίζεται η ευθεία πορεία του οχήματος χωρίς να αποκλίνει δεξιά και αριστερά. Με τον τρόπο αυτό αποτρέπονται κίνδυνοι που μπορεί να παρουσιαστούν με ένα απότομο φρενάρισμα αυξάνοντας την ασφάλεια και την άνεση της οδήγησης. Για να διαπιστώσετε αν το αμάξι σας είναι σωστά ευθυγραμμισμένο μπορείτε κατά της διάρκειας της οδήγησης σε ευθεία να αφήσετε το τιμόνι για λίγο. Εάν δείτε ότι αποκλίνει, τραβάει δηλαδή, προς τα δεξιά ή τα αριστερά είναι απαραίτητο να το πάτε για ευθυγράμμιση.

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι πως το σύστημα που σχηματίζουν οι άξονες και η ανάρτηση είναι πολύπλοκο και αποτελείται από πολλά μέρη τα οποία κινούνται. Το σύστημα αυτό εξασφαλίζει την ασφαλή και σωστή κίνηση του αυτοκινήτου κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Σε περίπτωση που το σύστημα αυτό απορρυθμιστεί επηρεάζεται η σωστή πορεία του αυτοκινήτου.

Το έμπειρο προσωπικό του βουλκανιζατέρ μας θεωρεί απαραίτητο να γίνεται έλεγχος της ευθυγράμμισης όταν έχουμε κάποια πρόσκρουση, αντιμετωπίζουμε πρόβλημα οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, σε κάθε αλλαγή των ελαστικών, όταν το σχήμα παρεκκλίνει της πορείας του, όταν φθείρονται ανομοιόμορφα τα ελαστικά, σε περίπτωση που τραβάει προς τη μια πλευρά το αμάξι, δεν επανέρχεται το τιμόνι ή αντικαθιστάτε κάποιο μέρος της ανάρτησης.

Η ευθυγράμμιση είναι μια σχετικά γρήγορη διαδικασία, διάρκειας περίπου 30 λεπτών με 1 ώρας. Το αυτοκίνητο περνάει από ένα ειδικό μηχάνημα το συγκλισιόμετρο και εκεί διαπιστώνεται εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Χρησιμοποιώντας τον πιο εξελιγμένο και σύγχρονο εξοπλισμό το καταρτισμένο προσωπικό μας είναι σε θέση να βρει και την πιο μικρή απόκλιση που μπορεί να υπάρχει. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο ανυψώνεται και εκεί χρησιμοποιώντας εξελιγμένα ρομποτικά μηχανήματα με ακτίνες λέιζερ γίνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες για να διορθωθεί το πρόβλημα.

Η ευθυγράμμιση είναι απαραίτητη γιατί μειώνει τις φθορές των ελαστικών ενώ παράλληλα αυξάνει την άνεση οδηγού και επιβάτη. Ακόμα συμβάλει ενεργά στην μείωση της κατανάλωσης των καυσίμων και αυξάνει την ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Βλέπουμε έτσι πως με ελάχιστο κόστος κάνουμε οικονομία σε καύσιμα και ελαστικά ενώ βελτιώνεται ο χειρισμός του αυτοκινήτου.

ΖΥΓΟΣΤΑΘΜΙΣΗ ΤΡΟΧΩΝ

Η ζυγοστάθμιση των τροχών είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία για την οδηγική ασφάλεια. Σε περίπτωση που τα λάστιχά μας δεν είναι ζυγοσταθμισμένα, τότε όταν  το αυτοκίνητο κινείτε σε κάποιες ταχύτητες προκαλούνται κραδασμοί. Όταν αυτό συμβαίνει, φθείρονται πιο γρήγορα τα ελαστικά μας, συνήθως ανομοιόμορφα, όπως και οι αναρτήσεις. Η ζυγοστάθμιση είναι απαραίτητη όταν αλλάζουμε ελαστικά ή όταν ξανά τοποθετούνται μετά από κάποια επισκευή. Ακόμα αν νιώσουμε κραδασμούς κατά τη διάρκεια της οδήγησης, πρέπει άμεσα να πάμε το αυτοκίνητο μας για ζυγοστάθμιση.

Η έλλειψη ισορροπίας (στάθμισης) στα ελαστικά, οφείλεται στο γεγονός πως όταν ένα λάστιχο τοποθετείται σε έναν τροχό ενώνονται για να αποτελέσουν ένα σύστημα τα οποία πρέπει να λειτουργούν αρμονικά. Οι δυο αυτές μονάδες είναι σχεδόν τέλειες, όμως το να έχει το σύστημα μας την απόλυτη ακριβή κατανομή βάρους γύρω από τα κυκλικά και περιφερειακά κέντρα είναι σχεδόν αδύνατο.

Έτσι βλέπουμε δυο τύπους έλλειψης ισορροπίας:

Δυναμική ανισορροπία: Συμβαίνει όταν το βάρος σε μια ή και τις δυο πλευρές της κατά πλάτους κεντρικής διάταξης ελαστικού-τροχού είναι άνισα κατανεμημένο. Προκαλεί τρεμούλιασμα ή πλευρική ταλάντωση του τροχού.

Στατική ανισορροπία: Προκαλείτε από την ύπαρξη κάποιου ελαφριού ή βαριού σημείου στο λάστιχο. Τότε η κύλιση του ελαστικού παρουσιάζει ανωμαλία και μια κίνηση πάνω κάτω.

Οι ταλαντώσεις που δημιουργούνται όταν υπάρχει έλλειψη ζυγοστάθμισης μεταφέρονται στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται το γνωστό τρέμουλα ή κοσκίνισμα. Όταν παρατηρούμε κοσκίνισμα μεταξύ 90 και 120 χλμ/ωρα τότε το πρόβλημα εντοπίζεται στους μπροστινούς τροχούς, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες στους πίσω. Το τρέμουλο μπορεί να παρουσιαστεί σε ολόκληρο το αμάξωμα ή μόνο στο τιμόνι. Όσο πιο έντονο είναι το κοσκίνισμα, τόσο πιο μεγάλη είναι η έλλειψη ζυγοστάθμισης.

Κατά τη διάρκεια της ζυγοστάθμισης τοποθετούνται ειδικά αντίβαρα στην περιφέρεια της ζάντας με αποτέλεσμα στο τέλος της εργασίας η κατανομή της μάζας να είναι και πάλι ομοιόμορφη. Ζυγοστάθμιση γίνεται είτε πάνω στο αμάξι είτε βγάζοντας έναν έναν τους τροχούς. Το έμπειρο και καταρτισμένο προσωπικό μας χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, δημιουργεί συνθήκες πραγματικής οδήγησης εντοπίζοντάς έτσι τα σημεία που έχουν πραγματικά πρόβλημα. Εάν κατά την τοποθέτηση νέων ή μεταχειρισμένων ελαστικών απαιτηθούν πολλά και μεγάλα αντίβαρα, πιθανότατα υπάρχει πρόβλημα – μεγάλη ανομοιομορφία στο πέλμα ή στο σκελετό.

ΚΙΝΗΤΟ SERVICE

Το πλήρες εξοπλισμένο κινητό συνεργείο αναλαμβάνει την επισκευή ή την αντικατάσταση των ελαστικών σας, στο χώρο όπου βρίσκεστε με ένα τηλεφώνημα στο 23210-20905