Δειτε αναλυτικα τις υπηρεσιεσ μας

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τα αμορτισέρ αποτελούν συστατικά στη μία από τις πτυχές του τρίπτυχου για την ασφαλή μετακίνηση: «Ανάρτηση-λάστιχα-φρένα». Η καλή λειτουργία τους αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τον έλεγχο και την ασφάλεια του αυτοκινήτου.

Στο ίδιο καθεστώς με τακάκια και τις δισκόπλακες, τα αμορτισέρ φθείρονται με την διάνυση των χιλιομέτρων. Προσοχή όμως! Η φθορά τους, επειδή είναι προοδευτική μπορεί να είναι και απατηλή σχετικά με το πόσο αποτελεσματικά, άρα και ασφαλή είναι.

Παράγοντας ασφαλείας, αλλά και συντελεστής άνεσης, η ανάρτηση του αυτοκινήτου απαρτίζεται από τρία κύρια στοιχεία:

Τα λάστιχα Έρχονται σε άμεση επαφή με το δρόμο και με το πάχος της γόμας τους, καθώς και τον αέρα που βρίσκεται μέσα τους απορροφούν τις μικρές ανισομέρειες της ασφάλτου. Επιπλέον,  «παραμορφώνονται» για να κρατήσουν όσο περισσότερο πέλμα μπορούν στο δρόμο, αναγκάζοντας έτσι τον τροχό, άρα και το αυτοκίνητο, να στρίψει.

Τα ελατήρια της ανάρτησης Συγκρατούν από μόνα τους το βάρος του αυτοκινήτου και οφείλουν να «αναχαιτίζουν» ένα μεγάλο μέρος κλίσης. Είναι τα εξαρτήματα της ανάρτησης που δεν είναι αναγκαίο να αντικαταστήσετε σε όλη την διάρκεια της ζωής του αυτοκινήτου σας.

Τα αμορτισέρ Συμπιέζονται και εκτείνονται με πολύ μεγάλη συχνότητα. Ο ρόλος τους είναι να απορροφούν και να φρενάρουν την ταλάντωση των ελατηρίων, διασφαλίζοντας την καλύτερη επαφή του λάστιχου με το δρόμο. Η αρχή της λειτουργίας τους είναι απλή. Ένα έμβολο, ανεξάρτητο από το αμάξωμα, ολισθαίνει στο εσωτερικό ενός κυλίνδρου γεμισμένου με λάδι. Μικρές τρύπες πάνω στο πιστόνι επιτρέπουν το πέρασμα του λαδιού μεταξύ των δύο μερών του κυλίνδρου, καθώς το αμορτισέρ συμπιέζεται. Σημειώστε ότι υπάρχουν και άλλες «αρχιτεκτονικές» αμορτισέρ, με αέριο ή με λάδι και αέριο που χρησιμοποιούνται σε σπορ ή ακριβά αυτοκίνητα. Και αυτά μπορούν επίσης να τοποθετηθούν σε αντικατάσταση των «λαδιού» σε ένα μεγάλο αριθμό μοντέλων.

Τα αμορτισέρ φθείρονται προοδευτικά, με μια φθορά που δεν είναι ορατή εξωτερικά, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με τα λάστιχα. Μόνο μια διαρροή θα μπορούσε να σας προειδοποιήσει. Και εδώ βρίσκεται το μέγεθος του κινδύνου, καθώς ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται πως χάνουν την αποτελεσματικότητα τους. Έτσι προσαρμόζει ενστικτωδώς την οδήγησή του ανάλογα με την εκάστοτε αποτελεσματικότητα των αμορτισέρ. Τεχνικά μόνο το ξεμοντάρισμα και ο έλεγχος από ειδικό δυναμόμετρο θα έδειχνε το μέγεθος της φθοράς. Οι κατασκευάστριες εταιρείες αμορτισέρ αξιολογούν ως αναξιόπιστη την αμορτισερομέτρηση πάνω στο αυτοκίνητο. Και σημειώνουν ότι αυτή μετρά με σχετική αξιοπιστία το λόγο αποτελεσματικότητας μεταξύ αριστερού και δεξιού αμορτισέρ του ίδιου άξονα ή αν τα αμορτισέρ είναι για πέταμα. Πρακτικά λοιπόν δεν υπάρχουν τρόποι για να προσδιορίσετε πόσο «κουρασμένα» είναι τα αμορτισέρ του αυτοκινήτου, αλλά μερικές ενδείξεις δεν πρέπει να αγνοούνται και χρειάζεται να σας  χτυπήσουν το καμπανάκι.

  • Το αυτοκίνητο βουτάει στο φρενάρισμα, πράγμα που σημαίνει ότι η απόσταση ακινητοποίησης μακραίνει σημαντικά και επιπλέον, τη νύχτα, η εμβέλεια των φώτων μειώνεται.
  • Η απόκριση του τιμονιού δεν είναι άμεση, το αυτοκίνητο παίρνει μεγάλη κλίση στις στροφές σε σημείο που επηρεάζεται το κράτημα, ενώ η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι πολύ ευαίσθητη σε βροχή και σε δρόμο με ανωμαλίες.
  • Το αυτοκίνητο σκαμπανεβάζει επί μακρό, αφού περάσει από μια ανωμαλία, επηρεάζοντας την ευστάθεια και την άνετη κύλιση.

 

Το σύνολο των κατασκευαστών αμορτισέρ συνιστούν την αλλαγή τους κάθε 40.000 km. Βέβαια σε αυτά τα χιλιόμετρα ίσως είναι λίγο πρώιμη η αλλαγή τους, ειδικά εάν δεν οδηγείτε το αυτοκίνητο σας με σπορ  τρόπο καΙ δεν το φορτώνετε. Αν λοιπόν κάνετε τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, τότε μπορεί να αντέξουν 60,70 ακόμα και 80.000 km.

Μπορώ να αλλάξω ένα αμορτισέρ;

ΟΧΙ. Αντίθετα συνιστούμε να αλλάζετε και τα τέσσερα ή τουλάχιστον σε ζεύγη (ανά άξονα). Ο εμπρός άξονας που «σηκώνει» και το μοτέρ είναι ο πιο φθοροποιός, αλλά και με τα ακριβότερα αμορτισέρ. Αν ταξιδεύετε πολύ αλλάξτε και τα τέσσερα ταυτόχρονα.

Μπορώ να μετρήσω την αποτελεσματικότητα των αμορτισέρ, «πατώντας» πάνω στο αμάξωμα;

ΟΧΙ Αν ρίχνοντας το βάρος σας πάνω στο αυτοκίνητο, αυτό συνεχίζει να σκαμπανεβάζει όταν δεν το πιέζετε πια, αυτό σημαίνει ότι τα αμορτισέρ έχουν παραδώσει το πνεύμα εδώ και καιρό. Αν η φθορά είναι μικρότερη, τότε είναι μη ανιχνεύσιμη με αυτόν τον τρόπο.

Θέλω να χαμηλώσω το αυτοκίνητό μου τοποθετώντας πιο κοντά ελατήρια. Μπορώ να χρησιμοποιήσω στάνταρ αμορτισέρ;

ΟΧΙ, καθώς δεν είναι σχεδιασμένα για τέτοια μετατροπή. Αλλά υπάρχουν κιτ προσαρμογής που θα σας επιτρέψουν να μην είστε παράνομος. Τα στάνταρ αμορτισέρ με πιο κοντά ελατήρια θα αλλάξουν τα χαρακτηριστικά του κατασκευαστή του κατασκευαστή και το αυτοκίνητο θα «κοπανάει». Δηλαδή τα ελατήρια θα τερματίζουν στις ανωμαλίες, φαινόμενο επικίνδυνο για την οδική συμπεριφορά.

Χρειάζεται να ελέγξω κάποια σημεία ύστερα από την αλλαγή αμορτισέρ;

ΝΑΙ Χρειάζεται οπωσδήποτε να κάνετε ευθυγράμμιση.

Μπορώ να αλλάξω μόνος μου τα αμορτισέρ;

ΟΧΙ, εκτός και αν είστε μηχανικός και διαθέτετε όλα τα απαραίτητα εργαλεία για μια τέτοια δουλειά. Διότι πέρα από τις μηχανολογικές γνώσεις, μια τέτοια εργασία απαιτεί έναν συμπιεστή ελατηρίου, ένα πιστόλι με τα ανάλογα καρυδάκια και ένα ροπόκλειδο! Απλά πράγματα, δηλαδή!

Στην αγορά υπάρχουν  πάνω από 2.000 μοντέλα αμορτισέρ. Μια ποικιλία που καθορίζεται από τις μάρκες, τα μοντέλα, το μοτέρ και τη μετάδοση. Η ίδια ποικιλία υπάρχει και στην τιμή, που μπορεί να διαφέρει σημαντικά ακόμα και για το ίδιο μοντέλο. Στα έξοδα υπολογίστε και στην εργασία (30’ έως 2 ώρες ανά ζεύγος)

Η οικονομία στοιχίζει ακριβά

Αν δεν αλλάξετε αμορτισέρ όταν πρέπει, μπορεί τελικά να σας έρθει πολύ ακριβότερα. Ένα αμορτισέρ σε κακή κατάσταση επιταχύνει τη φθορά των περιφερειακών εξαρτημάτων:

Ελατήρια, τιμόνι, καρντάν, μπράτσα ανάρτησης, ρουλεμάν και λάστιχα.

Μη διστάζετε και πάρτε την αντικατάστασή τους στα σοβαρά ακόμα κι αν το αυτοκίνητο σας είναι παλιό. Τόσο σοβαρά όσο τα λάστιχα και τα τακάκια. Η ασφάλειά σας είναι πάνω από όλα!

Σε τι βοηθούν το αυτοκίνητο σου;

Α) Τα αμορτισέρ ανήκουν στα λεγόμενα «ελαστικά στοιχεία» της ανάρτησης, αφού έχουν την ιδιότητα να συμπιέζονται και να επανέρχονται στην αρχική τους κατάσταση. Όταν ο τροχός συναντήσει ένα εμπόδιο, το ελατήριο που περιβάλλει συνήθως το αμορτισέρ, συμπιέζεται γρήγορα. Το αμορτισέρ φροντίζει ουσιαστικά ώστε η ταλάντωση του ελατηρίου να παραμείνει ελεγχόμενη, προκειμένου να μην παρουσιαστούν ανεπιθύμητα φαινόμενα συμπεριφοράς του αμαξώματος.

Β) Ο δεύτερος αλλά εξίσου σημαντικός ρόλος του αμορτισέρ είναι η παρεχόμενη προς τους επιβάτες άνεση. Σε συνεργασία με το ελατήριο (κάποιες φορές δεν υπάρχει ελατήριο μαζί), απορροφά την ενέργεια που παράγεται από την επαφή με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και μεταφέρει στο πλαίσιο και στην καμπίνα των επιβατών μικρότερο ποσοστό κραδασμών.

Γ) Σημαντική συμβολή έχουν τα αμορτισέρ, ακόμη και στην διαδικασία της πέδησης. Η σωστή λειτουργία τους και η αρμονική συνεργασία με τα ελατήρια βελτιώνουν την κατανομή τους βάρους και την απόσταση φρεναρίσματος.

Η λειτουργία τους με πολύ απλά λόγια!

Η λειτουργία των αμορτισέρ είναι φαινομενικά απλή, αν όμως σκεφτούμε ότι στη μεγάλη τους πλειοψηφία περιέχουν λάδι, τότε τα πράγματα περιπλέκονται, αφού οι τριβές που παρουσιάζει το υγρό είναι αυτές που συγκεντρώνουν τα απαραίτητα χαρακτηριστικά, ώστε να γίνει απόσβεση των ταλαντώσεων. Πιο συγκεκριμένα, το εσωτερικό των αμορτισέρ αποτελείται από ένα κεντρικό εξάρτημα με τη μορφή κυλίνδρου και μικρούς διαφορετικούς θαλάμους, οι οποίοι χωρίζονται με οπές. Όσο η ταχύτητα μεγαλώνει, τόσο μεγαλύτερη ποσότητα υγρού μετακινείται, αυξάνοντας και τις αντιστάσεις. Η τριβή κατά τη δίοδο του υγρού από τις οποίες παρέχει την απόσβεση, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε θερμική.

Υδραυλικά, ρυθμιζόμενα ή κάτι άλλο;

Όπως είπαμε, τα περισσότερα αμορτισέρ είναι υδραυλικά, δηλαδή λαδιού. Εναλλακτικά, υπάρχουν και αέρος-λαδιού, που λειτουργούν σχεδόν με τον ίδιο τρόπο, είναι όμως λίγο πιο σκληρά. Επίσης, υπάρχουν και τα αμορτισέρ αζώτου- λαδιού τα οποία παρέχουν καλύτερη απόσβεση και απόδοση μετά από συνεχή καταπόνηση( πχ. σε διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος), καθώς το άζωτο βοηθά ώστε να μην αναπτυχθούν μεγάλες θερμοκρασίες στο λάδι, με αποτέλεσμα να μην αλλάζει σημαντικά ο όγκος του. Όμως, η τιμή τους είναι σημαντικά υψηλότερη από αυτή των άλλων δύο τύπων. Από την άλλη, σε πολύ γρήγορα και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιούνται αμορτισέρ αέρος μόνο. Τέλος, υπάρχουν και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που απευθύνονται κατά βάση σε πιο απαιτητικών προδιαγραφών αυτοκίνητα και οδηγούς που θέλουν να συνδυάζουν το καλύτερο κράτημα σε γρήγορες διαδρομές και τη μέγιστη άνεση σε πιο χαλαρούς ρυθμούς. Οι βασικές επιλογές που υπάρχουν σε αυτή την περίπτωση είναι τα αμορτισέρ που ρυθμίζονται εξωτερικά, συνήθως από το πάνω μέρος του αμορτισέρ και τα ακριβότερα, τα οποία ρυθμίζονται ηλεκτρονικά μέσω διακόπτη από το εσωτερικό του αυτοκινήτου.

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΒΛΑΒΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΕΝΔΕΙΞΗΣ SERVICE ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΛΑΔΙΩΝ ΜΕ ΕΓΚΕΦΑΛΟ BOSCH

Διαθέτοντας το σύστημα BOSCH για την ηλεκτρονική διάγνωση βλαβών, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε σημαντικές λύσεις σε όποιο πρόβλημα παρουσιάζεται στο αυτοκίνητο σας.

ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ-ΕΛΑΤΗΡΙΩΝ

Ελέγχουμε ηλεκτρονικά τη λειτουργία των αμορτισέρ του οχήματος σας. Ακόμη τοποθετούμε καινούργια αμορτισέρ των κορυφαίων κατασκευαστών, για τα οποία παρέχουμε εγγύηση 1 ή 2 ετών ανάλογα με τον κατασκευαστή.

ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΦΡΕΝΩΝ

Κάνουμε αλλαγή σε δίσκους, και τακάκια, και υγρών φρένων, τα οποία αλλάζονται με ειδικό μηχάνημα που εγγυάται τη σωστή πλήρωση.

ΓΕΝΙΚΟ SERVICE ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ανάλογα με τις ανάγκες των πελατών μας, πραγματοποιούμε γενικό ή mini service, χρησιμοποιώντας πάντοτε τα κατάλληλα και εγκεκριμένα από τους κατασκευαστές υλικά και προϊόντα για το αυτοκίνητο τους. Χάρη στον τεχνολογικό εξοπλισμό που διαθέτουμε, είναι δυνατό το σβήσιμο της ένδειξης για όλους τους τύπους οχημάτων.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΕΜΠΡΟΣΘΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Ελέγχουμε το εμπρόσθιο σύστημα του αυτοκινήτου, οτιδήποτε χρειάζεται αντικατάσταση (ακρόμπαρα-μεσόμπαρο-ψαλίδια-συνεμπλόκ) το αντικαθιστούμε, κατόπιν ενημέρωσης και συμφωνίας με τον πελάτη.

ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου σας έχει αρχίσει και καεί λάδια, δεν έχει την απόδοση που είχε ή κάνει κάποιους θορύβους εσωτερικά, αναλαμβάνουμε να τον ξανακάνουμε καινούριο.

Όταν κάθε 1000 χλμ ο κινητήρας μου χρειάζεται συμπλήρωμα λαδιών τότε τα τσιμουχάκια των βαλβίδων και τα ελατήρια των πιστονίων χρειάζονται αλλαγή. Το αυτοκίνητο λοιπόν χρειάζεται επισκευή κινητήρα.

Μετά την επισκευή ο κινητήρας έρχεται στην κατάσταση που ήταν σαν καινούριος.

Τι μπορεί να συμβαίνει όταν κατά την πορεία του αυτοκινήτου η εξάτμιση βγάζει καπνό;

Σε αυτήν την περίπτωση ο κινητήρας του αυτοκινήτου καίει  λάδια ή νερά. Το αυτοκίνητο χρειάζεται επισκευή κινητήρα.

 Τι αλλάζουμε στην επισκευή κινητήρων;

Κατά την επισκευή κινητήρων αλλάζουμε φλάντζα μηχανής, τσιμουχάκια βαλβίδων, ελατήρια πιστονιών, μέταλλα στροφάλων και πιστονιού.

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ AIR CONDITION

Προβαίνουμε σε όλες τις απαραίτητες εργασίες για την ορθή λειτουργία του κλιματισμού του οχήματος σας (αντικατάσταση ψυκτικού υγρού, λιπαντικού και διάγνωση βλαβών).